دانلود گزارش کارآموزی بيوشيمي

دسته بندي : کارآموزی » مهندسی شیمی
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
خون چیست؟
خون یک بافت گردش کننده مایع در بدن است که از موجودات و مواد مختلفی تشکیل شده است. خون بافت پیوندی تخصص یافته‌ای است که سلولهای آن در داخل ماده زمینه‌ای مایعی به نام پلاسما شناورند خون توسط قلب به تمامی قسمتهای بدن فرستاده می شود.

در بدن ما چه میزان خون وجود دارد؟

یک هشتم وزن بدن یا به عبارتی هفت تا هشت درصد وزن بدن را خون تشکیل می دهد.معمولاً مقدار خون در مردها کمی بیشتر از زنهاست.در بدن مردها به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 70 و در زنها 65 میلی لیتر خون وجود دارد.یعنی یک شخص بالغ با وزن حدود 70 کیلوگرم ،به طور متوسط در حدود پنج لیتر خون در بدن دارد.
خونی که در سرخرگ ها و سیاهرگهای ما جریان دارد دارای مواد مختلف و سلولهای بسیاری است.هر بخش از خون ما دارای وظیفه و اهمیت ویژه ای است.
خون با خود اکسیژن و مواد غذایی را حمل می کند و به قسمتهای مختلف بدن می برد.

مقدار خون در قسمتهای مختلف گردش خون
بیشترین مقدار خون موجود در گردش خون در وریدهای سیستمیک جای دارد. تقریبا 84 درصد حجم کل خون بدن در گردش بزرگ قرار دارد. به این ترتیب که 64 درصد در وریدها ، 13 درصد در شریانها و 7 درصد در آرتریولها و مویرگهای سیستمیک جای دارد. قلب محتوی 7 درصد خون ، رگهای ریوی محتوی 9 درصد خون هستند. موضوع بسیار تعجب آور حجم کم خون در مویرگهای گردش خون بزرگ است. با این وجود در این قسمت است که مهمترین عمل گردش بزرگ یعنی انتشار مواد بین خون و مایع بین سلولی و بالعکس انجام می‌شود.
نحوه عملکرد خون

خون از شاهرگها به مویرگها رفته و سپس به قلب بر می گردد تا تصفیه شود.
مویرگها بدن آنقدر ظریف هستند که سلولها باید به صورت صف واحد وارد شوند . پس از عبور از مویرگهای سرخرگی وارد مویرگهای سیاهرگی می شوند و هرچه به قلب نزدیکتر می شوند به رگهای گشادتری می ریزند تا وارد قلب شده و پس از تصفیه و بارگیری به سوی سلوهای نیازمند حرکت کنند و آنها را تغزیه کنند.
سرعت جريان خون در قسمتهاي مختلف گردش خون :

اصطلاح جريان خون يعني مقدار خوني كه عملا از يك رگ يا دسته اي از رگها در يك زمان معين عبور مي كند . سرعت جريان خون كه متمايز از اصطلاح جريان خون است عبارت از فاصله ايست كه خون در يك زمان معين در طول رگ طي ميكند.
اگر مقدار خوني كه از يك رگ جريان مي يابد ثابت باقي بماند ، با افزايش اندازه رگ سرعت جريان خون كاهش واضحي مي يابد . سطح مقطع آئورت در محل خروج از قلب تقريبا2.5 سانتي مربع مي باشد . بعد آن به شريان هاي بزرگ ، شريان هاي كوچك و مويرگها منشعب ميشود از هر كدام از شاخه ها قسمتي از جريان آئورتي عبور مي كند.
در نتيجه حداكثر سرعت جريان خون در آئورت و حداقل در مويرگها ميباشد .
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 20
دسته بندی: کارآموزی » مهندسی شیمی

تعداد مشاهده: 2519 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:240 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: