دانلود گزارش کارآموزی حسابداري سرمايه‌گذاري‌ها در شركت هاي سرمايه‌گذاری

دسته بندي : کارآموزی » اقتصاد و حسابداری
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
چكيده:
اين تحقيق به بررسي نحوه حسابداري سرمايه‌گذاري‌ها در شركت‌هاي سرمايه‌گذاري پرداخته است كه براي انجام اين بررسي فصل اول تحقيق به سه بخش كليات تحقيق، استانداردهاي حسابداري سرمايه‌‌گذاري‌ها در ايران و استانداردهاي بين‌المللي حسابداري تقسيم گرديده است.
بخش اول به ارائه تعاريف سرمايه‌گذاري‌ها، نحوه تشكيل و طبقه‌بندي سرمايه‌گذاري و بيان هر آنچه كه در زمينه حسابداري سرمايه‌‌گذاري لازم است پرداخته شده است.
بخش دوم شامل استاندارهاي حسابداري ايران و نحوه ثبت و حسابداري اين شركت‌ها است كه با اجراي‌ الزامات‌ اين‌ استاندارد، مفاد استاندارد بين‌المللي‌ حسابداري‌ شماره‌ 25 با عنوان‌ حسابداري‌ سرمايه‌گذاري‌ها نيز رعايت‌ مي‌شود.
در بخش سوم استاندارهاي بين‌المللي حسابداري و چگونگي حسابداري آنها و تفاوت اندكي كه با استاندارد حسابداري ايران دارد بيان گرديده است.
استانداردهاي حسابداري علاوه ‌بر آنکه چگونگي حسابداري معاملات و رويدادهاي مختلف را تعيين مي‌کنند، موجب آثار اقتصادي نيز مي‌شوند. استانداردهاي حسابداري بايد به‌ نحوي تدوين و تنظيم شوند که هدف‌هاي گزارشگري مالي را تأمين کنند. سرمايه‌گذاري‌ها، داراييهايي هستند که عمدتاً به‌منظور کسب سود حاصل از نگهداري تحصيل مي‌شود.
در تحقيق حاضر سعي گرديده هر جا كه لازم است مسئله‌اي به عنوان يك مثال ذكر شود تا درك مطلب ساده‌تر و آسان‌تر گردد.
مقدمه:
امروزه اقتصاد و بازار سرمايه كشورها بدون حضور شركت‌هاي سرمايه‌گذاري كه ابزار توسعه هستند مفهومي ندارد. شركت‌هاي سرمايه‌گذاري يكي از ابزارهاي مهم و مفيد در بازار سرمايه هستند، كه نقش عمده‌اي در كارائي بازار سرمايه مي‌توانند ايفا نمايند. اينگونه شركت‌ها با جمع‌آوري پس‌اندازهاي كوچك مردم اقدام به تشكيل سرمايه در حجم بالا مي‌نمايند و سپس اقدام به سرمايه‌گذاري در سهام شركت‌هاي گوناگون مي‌نمايند و با اين عمل خود ريسك سرمايه‌گذاري را براي سهامداران خود به حداقل مي‌رسانند. از جمله تحولات اساسي در بخش‌هاي ايران، ظهور شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در عرصه اقتصادي ملي بوده است. اين شركت‌ها به واسطه اثرگذاري‌هاي بي‌شائبه خود رفته‌رفته جايگاه مناسبي در بازار سرمايه پيدا كرده و نقش مثبتي در تجهيز منابع و تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي داشته‌اند. هر چند بر اساس پاره‌اي عوامل برون‌زا و تعاريف مربوط به اساسنامه آنها انحراف عملكردي از اصول موضوعه و سازگاري‌هاي منطقي به واسطه پرداختن به سرمايه‌گذاري‌هاي مستقيم مشاهده شده است، ولي اثر مصارف سرمايه‌گذاري اين شركت‌ها معطوف به سرمايه‌گذاري‌هاي مالي و در مجموعه بازار اوراق بهادار متمركز شده است. اين شركت‌ها در بخش تأمين مالي نهادهاي اقتصادي نيز رفته‌رفته سهم خود را افزايش داده‌اند و از اين رو در پارامترهاي كلان اقتصادي از جمله اشتغال و توليد ملي نيز سهم‌هاي شايسته‌اي بدست آورده‌اند. شركت‌هاي سرمايه‌گذاري از چند جهت مي‌توانند باعث افزايش كارائي بورس اوراق بهادار گردند. اول اينكه سرمايه‌گذاري شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در سهام شركت‌هاي ديگر به‌منظور اداره و كنترل آنها باعث افزايش بازدهي و قيمت سهام آنها گرديده است و در نهايت باعث افزايش كارايي واحدهاي فوق شده است. دوم اينكه، شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در بورس با توجه به حجم مالي زياد و سهام شركت‌هاي مختلفي كه در اختيار دارند، مي‌توانند باعث ايجاد تعادل در عرضه و تقاضاي سهام گرديده و مانع از نوسان كوتاه‌مدت قيمت سهام گردند. سوم اينكه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري موجب مباني مالكيت در بورس گرديده و مي‌توانند مردم را با هدايت در امر سرمايه‌گذاري بهينه، جذب بورس اوراق بهادار نمايند. چهارم اينكه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري با توجه به تعداد اندك آنها در بورس، تأثير زيادي بر پارامترهاي عمده بورس از قبيل ارزش جاري سهام، حجم معاملات و شاخص قيمت سهام دارند. عملكرد شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در بورس در چند ساله اخير نشان مي‌دهد كه اين شركت‌ها با توجه به توانائي‌هاي بالقوه‌اي كه دارند در صورت فراهم شدن يك سري شرايط مي‌توانند نقش به‌مراتب بالاتري در كارايي بورس اوراق بهادار ايفا نمايند.
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 100

دسته بندی: کارآموزی » اقتصاد و حسابداری

تعداد مشاهده: 2028 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 100

حجم فایل:204 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: