گزارش کارآموزی شرکت شهاب تلویزیون

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

فهرست مطالب صفحه

· مقدمه 1

· تاریخچه شرکت شهاب 2

· کارخانه شماره 1 (تعمیرگاه مرکزی ) 5

· کارخانه شماره 2 (تولید تلویزیون LG) 8

· کارخانه شماره 3 (تولید تلویزیون SONY) 9

· نمودار فرایند مونتاژ اتوماتیک 10

· نمودار فرایند مونتاژ دستی 11

· نمودار فرایند عملیات رنگ کاری و چاپ 12

· نمودار فرایند مونتاژ نهایی 13

· بخش ضمیمه (کلیاتی درباره فرستنده و گیرنده ) 14







دستگاه تلویزیون در لغت به معنی دور نشان یا نماینگر اجسام دور می باشد . اما آنچه امروزه در اصطلاح عمومی تلویزیون نامیده می شود عبارت است از :

انتقال پیوسته تمام معلوما ت قابل رویت یک میدان دید توسط امواج الکترومغناطیسی از یک نقطه به محل دیگر به نحوی که تمام تغییرات طبیعی این میدان دید،حرکات، تغییرات ، روشنایی و تاریکی، از دور با احساس همزمانی و پیوستگی قابل تعقیب باشد .

ولی در واقع تلویزیون هنگامی حقیقی است که دیدگان یامسلح شدن به نوعی وسلیه اپیتیک بتواند با انتخاب شخصی و بدون هیچ وسیله کمکی دیگر شیئی را از دور رویت و آنرا در نظر بگیرد . سیستم های رادار ، که در آنها از نعکاس امواج میلیمتری متمرکز تصویر نور دور بوجود می آید ، می توانند به عنوان یک نوع تقرییب نسبی تلویزیون در نظر گرفته شود .

ما در روی صفحه تصویر یک گیرنده تلویزیون می توانیم فقط آن چیزی را از دور ببینیم که در آن محل از دوربین تلویزیون گرفته شده و توسط فرستنده انتقال داده می شود . فاصله ممکن بین فرستنده وگیرنده با شرایطی که برای واضح بودن تصویر قائل می شویم و نیز توسط حدود طبیعی انتشار امواج الکترومغناطیسی تعیین می شود .
تاریخچه شرکت شهاب :
بنگاه رادیو شهاب در سال 1324 به منظور سرویس و تعمیر رادیو و لوازم برقی و آموزش شاگردان شروع به کار کرد و به دنبال آن اقدام به ورود قطعات یدکی از خارج و فروش آنها نمود
در سال 1335 شرکت سهامی خاص شهاب تاسیس گردید و بخش تجاری فعال تر شد و انواع لامپ و لوازم رادیو ، لامپ روشنایی ، رادیو آندریا ، باطری 5/1 ولت رادیو را برای فروش وارد نمود .
در سال 1342 اجازه تاسیس کارخانهُ ساخت رادیو و تلویزیون اخذ گردید . مونتاژ و تولید تلویزیون 23 اینچ تحت لیسانس فیلیپیس بلژیک ، دو مدل رادیوی اتومبیل ژاپنی به نام تن ، دو مدل تلویزیون تلفنکن و یک مدل تلویزیون تمام ترانزیستوری هیتاچی ژاپن ، انواع تلفن(5 مدل) ،ماشین حساب (5 مدل ) و انواع تی وی گیم نیز انجام شد .
در این سال ها ماشین آلات مختلفی خریداری شد و جهت ساخت قطعات از جمله کابینت چوبی ، پلاستیکی ، برد مدار چاپی ، کلیه بوبینها و ترانسفورماتورها رادیو و تلویزیون و همچنین تیونر در داخل شهاب بکار گرفته شد
به دنبال آغاز فعالیت فرستنده تلویزیون رنگی در سال 55-54 شرکت شهاب نیز تولید تلویزیون رنگی بلاپونکت را شروع نمود . لابراتور شرکت فعالیت چشم گیری داشت و حدود 15 مهندس در آن کار می کردند . تعداد کارگران حدود 600 نفر بودند که حدود 150 نفر کارگران و تکنسین ها هندی و بنگلادشی بودند .

پس از پیروزی انقلاب ، سر پرستی شرکت شهاب به بنیاد شهید انقلاب واگذار گردید و از این به بعد به بعد تولید تلویزیون های سیاه وسفید 12 و 14 اینچ شرکت گلدستار کره جنوبی ، تلویزیون 14 و 20 اینچ گلدستار ، رادیو های یک موج ، دو موج و سه موج آغاز گردید .
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات

تعداد مشاهده: 3081 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 63

حجم فایل:67 کیلوبایت

 قیمت: 5,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: